Palfinger autolaadkranen zijn met meerdere assistentiesystemen te bedienen. Een voorbeeld hiervan is het exclusieve P-Fold systeem. In juni verkochten wij de eerste kraan met dit systeem.
Het in -en uitvouwen van een Palfinger autolaadkraan is dankzij P-Fold kinderspel. P-Fold werkt zelfs moeiteloos samen met het innovatieve RTC (Rope Tension Control) systeem. Het opstellen en in transportpositie brengen van de kraan gaat op deze manier moeiteloos. Zelfs met de lierkabel geheel gemonteerd tot het einde van fly-jib, als deze is uitgevoerd met P-Fold en RTC.
Dankzij het intuïtieve menu van de PALcom P7 afstandsbediening wordt de machinist wordt veilig en duidelijk door het proces geleid. Voor machinisten met minder ervaring is P-Fold ook een enorm potentieel voordeel. Naast aanzienlijke toename van comfort voor de machinist, is het voorkomen van schade aan het voertuig, de autolaadkraan, de lading en de lierkabel een ander belangrijk punt.
In -en uitvouwen is kinderspel
Alle voordelen op rij
- Tijdsbesparing door het automatisch in -en uitvouwen van de autolaadkraan
- Eenvoudig en gemakkelijke bediening dankzij de radiografische PALcom P7 afstandsbediening.
- Meer comfort door het automatisch in -en uitvouwen van de autolaadkraan.
- Voorkomt het beschadigen van het voertuig, de autolaadkraan tijdens het uit -en invouwen. Tevens verlengt dit de levensduur van de lierkabel.
Zo werkt P-Fold
- De kraan uitvouwen met één hendelbeweging
Nadat P-Fold is geactiveerd, wordt de kraan uitgevouwen met slechts één beweging van de bedieningshendel. Het intelligente besturingssysteem coördineert alle bewegingen van de autolaadkraan en fly-jib tot een vooraf ingestelde werkpositie. Als de autolaadkraan ook is uitgevoerd met een hydraulische lier, is de optie RTC verplicht. De RTC houdt de lierkabel automatisch op spanning tijdens het in -en uitvouwen van de kraan. - De kraan door één hendelbeweging invouwen
Wanneer de hijsklus afgerond is, kan de autolaadkraan vanuit elke positie weer volledig automatisch worden ingevouwen. P-Fold coördineert opnieuw alle bewegingen van de autolaadkraan, inclusief de bewegingen van de fly-jib. De machinist bestuurt het innovatieve systeem ook weer met slechts één beweging van de bedieningshendel, totdat de kraan geheel de transportstand heeft bereikt.