Samen met Scania Roosendaal hebben wij dit mooie voertuig mogen leveren. Als basis is gekozen voor een Scania P370 B6x2*4NA met een GVW van 29.500 kilo. De truck wordt ingezet voor het transporteren van sloop- en schrootauto’s.
Op dit voertuig hebben wij een zeer exclusieve openlaadbak gebouwd. De achterzijde is geknikt. Het frame is driedelig uitgevoerd wat resulteert in een vloerhoogte van 1100 mm (onbelast).
Alle ruimte benut
In de afgeschuinde achterzijde zijn mechanische wegklapbare steunpoten gemonteerd ter ondersteuning van zware belading bij het oprijden. In het afgeschuinde deel is ook voldoende ruimte gevonden voor het eenvoudig opbergen van de aluminium verlaadrails. De rails lopen over gelagerde wielen, waardoor deze met weinig kracht kunnen worden uit- of ingeschoven .
In het randprofiel zijn per zijde 10 bindogen gemonteerd. De ogen hebben een capaciteit van 3,5 ton en zijn draaibaar tot over het randprofiel. Onder het randprofiel zijn ook nog eens touwhaken gelast, zodat er voldoende mogelijkheden zijn om de lading goed te zekeren.
In het kopschot en vloer is een verzonken hydraulische lier gemonteerd die over de motor PTO werkt. Op de eerste laag heeft deze een trekkracht van 8 ton. De lier is te bedienen met een afstandsbediening. Er is een adapter aangebracht, die ervoor zorgt dat een 20” container op vier posities kan worden vergrendeld. Deze vult namelijk de ruimte in het aflopende deel op.
Onder het randprofiel zijn, samengesteld uit RVS profielen, vier breedteborden gemaakt. Deze zijn voorzien van rode en witte ledlampen. De lampen zijn per bord onder elkaar geschakeld. Het afgeschuinde deel aan de achterzijde kan ook nog worden uitgevuld middels een juk, zodat mogelijkheid voor het laden van lange lading ontstaat.
Sterk staaltje techniek
De autolaadkraan betreft een Epsilon Q 170Z 84 TI Triple-Z Kipperkraan. Deze kraan behoort tot kraangroep B4 en staat garant voor extreem zware werkomstandigheden. Dit betaald zich terug in jarenlang prettig gebruik zonder problemen aan de constructie. De kraan wordt bediend vanaf de hoogzit die middels ergonomische traptreden makkelijk bereikbaar is. De bediening gebeurt middels een radiografische afstandsbediening waarmee ook de steunpoten kunnen worden bediend. De kraan is uitgevoerd met het unieke Palfinger Easy-Fold opvouwsysteem: een functie waarbij de kraan geheel opvouwt. De hulpcilinder zorgt er voor dat de knikgiek door het dode punt wordt gedrukt. Hierdoor kan de kraan ook in kleine ruimtes worden uitgevouwen, bijvoorbeeld in de lucht boven de kipper. De stempelpoten zijn voorzien van automatisch kantelbare steunpootvoeten. Verder is er een vijf schalen poliepgrijper bijgeleverd met een inhoud van 300 liter en is een extra By-Pass filter gemonteerd voor fijnfiltering van de hydrauliekolie.
De gehele carrosserie is gescopeerd en afgelakt met 3 lagen laksysteem in dezelfde grijs metallic kleur als de cabine. Ook de dichte zijafscherming is hiermee afgelakt, wat garant staat voor een schitterende afwerking.
Wij wens de heren Dubois veel veilige kilometers en draaiuren met toe met deze prachtige uitbreiding van het wagenpark!
Elenbaas: bouwers van transport
Carrosserie Elenbaas bouwt complete oplossingen voor iedere carrosserie. Van standaard tot de meest veeleisende maatwerkoplossing, van ontwerp tot onderhoud, wij regelen het.
Ontdek onze Elenbaas projecten
Elenbaas projecten (112)Vakmensen in carrosseriebouw
Alle Carrosserie projecten (192)Carrosserie Elenbaas: complete oplossingen voor iedere carrosserie
Onze oplossingen zijn onderverdeeld in twee onderdelen: carrosserie en spuiterij. Iedere specialisatie is ondergebracht in een eigen afdeling met eigen vakmensen. Zij zorgen er voor dat elk project vakkundig en volgens de wensen van de klant wordt uitgevoerd. Handig alles onder één dak!