Nord Cargo B.V. heeft opnieuw de vloot verreikt met een Lamberet SR2 Greenliner. De opleggers van Nord Cargo rijden meestal in het warme zuiden. Een goede isolatie van de oplegger was dan ook topprioriteit. De keuze is daarom opnieuw op een oplegger van het merk Lamberet gevallen. Wij zien dat bij steeds meer transporteurs niet alleen de aanschafprijs meetelt in de beslissing, maar ook zeker de isolatiewaarde.
Een goede isolatie geeft een besparing op het brandstofverbruik en het onderhoud van de koelmachine. Het gewicht van de oplegger is van grote invloed op het brandstofverbruik van het trekkend voertuig. Het ontwerp van de oplegger is van grote invloed op de aerodynamica en schadegevoeligheid van de oplegger. De Greenliner oplegger van Lamberet biedt deze voordelen. Een dergelijke oplegger is daarmee zeer interessant in de ‘total cost of ownership’. Niet alleen qua aanschafprijs, maar ook zeker in de levensduur van de oplegger.
Uitvoering vol opties
Deze multi temp uitvoering is helemaal op maat gemaakt en is daarmee een echte special. De inwendige hoogte van de oplegger is 2750 mm. De oplegger is binnenin voorzien van een tweede laadvloersysteem en verplaatsbaar tussenschot. Het klimaat in de oplegger wordt beheerst door een Carrier Vector 1950 Multi-temp in low-noise uitvoering. De achterzijde is uitgevoerd met de kenmerkende achterdeuren van Lamberet. In verband met het tweede laadvloersysteem zijn vier inwendige sluitstangen gemonteerd. In geopende stand draaien de achterdeuren door middel van 270° scharnieren 160 mm weg van het achterkader. Dit verlaagt de kans op schades aan de achterdeuren en deurrubbers tot een minimum.
Huisstijl
De oplegger is volledig uitgevoerd in de kleurstelling van Nord Cargo en voorzien van aluminium X-Lite velgen met X-brite behandeling. Hier zijn Goodyear banden op gemonteerd in de maat 385-55-22.5. Boven de wielen zijn in kleur gespoten RVS spatschermen aangebracht. De Lamberet opleggers worden voorzien van polyester composiet panelen die voor een extreem goede isolatie zorgen. Beide opleggers zijn daarom voorzien van een FRC certificaat.
FRC en GDP gekeurd
Naast de FRC keuring zijn de opleggers GDP gekeurd. Dit houdt in dat de opleggers een volledig mapping op drie verschillende tempratuurzones zijn ondergaan. Om de inwendige luchtgeleiding goed te kunnen sturen is het IAFO luchtcirculatiesysteem gemonteerd (standaard in alle Lamberet opleggers). Deze voldoet aan de X15-140 norm (vereist door de farmaceutische sector).
Carrosserie Elenbaas bedankt Nord Cargo opnieuw voor de fijne samenwerking. Veel veilige en winstgevende kilometers!
Elenbaas: bouwers van transport
Carrosserie Elenbaas bouwt complete oplossingen voor iedere carrosserie. Van standaard tot de meest veeleisende maatwerkoplossing, van ontwerp tot onderhoud, wij regelen het.
Ontdek onze Lamberet projecten
Lamberet projecten (99)Vakmensen in carrosseriebouw
Alle Carrosserie projecten (192)Carrosserie Elenbaas: complete oplossingen voor iedere carrosserie
Onze oplossingen zijn onderverdeeld in twee onderdelen: carrosserie en spuiterij. Iedere specialisatie is ondergebracht in een eigen afdeling met eigen vakmensen. Zij zorgen er voor dat elk project vakkundig en volgens de wensen van de klant wordt uitgevoerd. Handig alles onder één dak!